
Hogyan válasszak bankkártya terminált az üzletemhez? Az 5 legfontosabb szempont
2025.02.27.
A digitális fizetési megoldások rohamos fejlődésének köszönhetően ma már szinte mindenhol található bankkártya terminál. Ennek oka számos előnyében keresendő: rugalmas, költséghatékony és modern megoldást kínál a nem készpénzes fizetések fogadására. De mégis mire érdemes figyelni a terminál kiválasztás során? Az alábbiakban erre a kérdésre keressük a választ!
1. A bankkártya terminál tranzakciós díjai és költségei
Nem meglepő módon a különböző POS terminál szolgáltató cégek eltérő díjszabást alkalmaznak. Fontos, hogy a döntés meghozatala előtt hasonlítsd össze a tranzakciós díjakat és a havidíjakat! Ne feledkezz el az egyéb rejtett költségekről sem!
Egyes szolgáltatók például fix díjat számolnak fel minden tranzakció után, míg mások százalékos alapon dolgoznak. Az alacsonyabb forgalommal rendelkező vállalkozások számára érdemes lehet egy olyan konstrukció mellett letenni a voksot, amelynek költsége a forgalomhoz igazodik.
2. Támogatott fizetési módok
A vásárlók nagy része elvárja, hogy többféle fizetési mód álljon rendelkezésre. Épp ezért olyan terminált érdemes választani, amely támogatja a különböző típusú hitel- és bankkártyákat, valamint a mobilfizetési lehetőségeket is.
Ha a célközönséged gyakran használ külföldi bankkártyákat, akkor hasznos lehet egy olyan bankkártya terminál, amely több valutát képes kezelni. A Novopayment POS terminál szolgáltató szerint erről sem szabad megfeledkezned, mielőtt leszerződsz.
3. Hordozható eszközök
Attól függően, hogy pontosan milyen típusú vállalkozásod van, célravezető lehet egy hordozható bankkártya terminál beszerzése. Ha például vendéglátásban vagy piaci értékesítésben dolgozol, egy vezeték nélküli vagy mobil terminál sokkal jobb választást jelent, mint egy helyhez kötött eszköz.
Egyes bankfüggetlen terminálok okostelefonokkal is összeköthetők, így akár egy applikáción keresztül is lehetővé válik a fizetések lebonyolítása. Ez különösen hasznos olyan vállalkozások számára, amelyek gyakran települnek ki különböző helyszínekre.
4. Kompatibilitás és integráció
Egyes terminálok könnyebben integrálhatók a meglévő kasszarendszerekkel vagy könyvelési szoftverekkel. Érdemes olyan eszközt választani, amely jól beilleszthető a vállalkozásod már meglévő infrastruktúrájába és technológiai megoldásaiba.
5. Ügyfélszolgálat és támogatás
Bármilyen eszköznél előfordulhatnak problémák, nincs ez másként egy bankkártya terminál esetében sem. Ezért elengedhetetlen, hogy a választott szolgáltató mindig rendelkezésre álljon, és gyors, hatékony ügyfélszolgálatot biztosítson.
Fontos kérdések, hogy: van-e 24/7-ben elérhető ügyfélszolgálat, helyszíni szerviz vagy cseregarancia a meghibásodott eszközökre? Egy rosszul működő terminál komoly bevételkiesést okozhat, így a mielőbbi hibaelhárítás kiemelten fontos szempont.
A megfelelő bankkártya terminál kiválasztása nagy mértékben befolyásolja az ügyfélélményt és a vállalkozás eredményességét. Ha azonban figyelembe veszed a fenti öt szempontot, esetleg pro és kontra listát is készítesz az egyes POS terminál szolgáltatók által kínált lehetőségekkel kapcsolatban, nem lőhetsz mellé!
Kellő utánajárással könnyebben megtalálhatod azt a megoldást, amely a leginkább illeszkedik üzleti igényeidhez, céljaidhoz, valamint a leendő vásárlóid számára is a legpraktikusabb és legkényelmesebb!